Med egne ord: Menneskene som gjør Connected Retail mulig

Zalando-SE_Innovation_Integrated Commerce-3_16-9_0

Stemmer fra tilknyttede butikker under Cyber Week og visjonen bak Zalandos løsning for å koble fysiske butikker til nettet

Vi er nå inne i en av årets viktigste kommersielle perioder, når fysiske butikker normalt er stappfulle av spente kunder som er ute etter gode tilbud til Black Friday og Cyber Week. Takket være Connected Retail, Zalandos «offline-til-online»-integrasjon, kan våre partnere fortsatt delta i høysesongen og sende bestillinger fra sine egne fysiske butikker til Zalandos kunder. I tredje kvartal 2020 har vi tilknyttet mer enn 300 butikker til Zalando. Totalt har vi nå mer enn 2300 aktive fysiske butikker tilknyttet plattformen. Disse understøttes ytterligere av avkall på provisjon og en omgjøring fra månedlige til ukentlige utbetalinger frem til slutten av første kvartal i 2021. 

Via Connected Retail får Zalandos kunder forbedret produkttilgangen og muligheten til å handle lokalt fra sine egne hjem. Siden Connected Retail først og fremst handler om partnerskap, ville vi høre fra dem som gjør det hele mulig: våre samarbeidsbutikker og teamet bak integrasjonsløsningen.

Zalando SE_2017_Carsten Keller_01_landscape

Carsten Keller, VP Direct-to-Consumer, Zalando SE

DSC06611-Edit

Oskar Zwart, Zwart Modeschoenen

Dr. Carsten Keller, VP Direct-To-Consumer: «Det gleder meg å se hvor godt det har gått for offline-butikkene på plattformen vår under Cyber Week. I 2020 har Connected Retail blitt en relevant løsning for mange forhandlere som lenge har ønsket å gå online. Dette gjør både meg og hele teamet i Connected Retail utrolig stolte. I lys av usikkerheten som koronakrisen bringer med seg, representerer dette en mulighet for offline- og online-forhandlere til å slå seg sammen og skape fremtidens handel. Det vi har sett så langt i 2020, var selve definisjonen på et godt samarbeid som skaper en vinn-vinn-situasjon for kunder, partnere og Zalando.

Skobutikk, O.J.M. Zwart Schoenhandel i Leerdam i Nederland, ble med i Connected Retail i november 2020. Oskar Zwart, butikkens eier, forteller; «Med dagens omstendigheter er det enda viktigere og verdifullt for butikkene å koble seg opp mot nettplattformer for å tiltrekke seg flere kunder. Dette var tydelig under Black Friday da færre folk kom til butikken vår, men heller bestilte på nettet via Zalando. I fremtiden føler vi oss trygge på kombinasjonen av online og offline og ser dette som veien videre.»

Nurnberg_header

Thomas Weckerlein, Rudolf Wöhrl SE

Wöhrl_Connected Retail

Rudolf Wöhrl SE ble med i Connected Retail under konorakrisens første bølge i 2020. Den tyske motekjeden har tilknyttet alle sine 30 butikker i det sørlige Tyskland til Zalandos plattform. CEO Thomas Weckerlein sier: «Vi har vært en del av Connected Retails program siden mai, og via dette samarbeidet når vi ut til kunder på nettet, selger varer og genererer verdifulle mersalg. I den nåværende koronakrisen med en redusert kundekrets, er alle hender satt i arbeid for å sammen pakke alle de daglige forsendelsene samt gjøre nettkundene våre fornøyde. For oss er dette et verdifullt samarbeid med Zalando.»

Nudie Jeans har for tiden fire butikker tilknyttet plattformen vår via Connected Retail: én i Nederland, to i Tyskland og, som nyeste tilskudd, én butikk i Norge. Retail Manager Europe, Ben Lundberg, om samarbeidet: «Siden lanseringen av våre Repair Shops, har Nudie Jeans hatt sterkt serviceorienterte butikker. Tjenestene vi tilbyr, spenner fra nerdete informasjon om produktene, til gratis reparasjoner og utvalg av brukte jeans. Å samarbeide med Connected Retail gir oss muligheten til å finne nye veier innen tjenestene vi tilbyr kundene, samtidig som vi opplever økt salg og en optimert produktdistribusjon som en del av våre overordnede tiltak for en mer bærekraftig fremtid.»

DSC08438

Heiko Ronge, PTH Group

Wormland_Connected Retail

Maria Stadler, Team Lead Account Management Connected Retail hos Zalando: «For oss er det viktigste at vi tilbyr en rask og enkel løsning som forhandlere og merkevarer kan bruke for å koble seg til plattformen vår. Vi støtter dem med innføringen og jobber med skreddersydde løsninger for alle slags partnere og butikkstørrelser. Under Cyber Week mottok vi daglig bilder fra partnerne våre, som viste berg av pakker og glade ansatte som pakket esker i butikkene. Dette er hjertevarmende øyeblikk for oss, og beviset på at dette er et fantastisk samarbeid for begge parter.»

PTH Group ble med i Connected Retail i 2017. Som Tysklands største franchisetaker innen mote deltar gruppen med over 100 franchisebutikker, som Tommy Hilfiger og Calvin Klein. «For oss er samarbeidet med Zalando Connected Retail et partnerskap som aktivt leverer. Et godt partnerskap står sin prøve i krisetider: gjennom åpne diskusjoner mellom jevnbyrdige og med et felles mål om å finne den beste løsningen for begge parter. Vi ser at vi kan stole på Zalando, og dette er grunnen til at vi har skapt en sterk og profitabel allianse, selv nå i vanskelige tider for detaljhandelen», sier Heiko Ronge, CEO i Private Textiles Holding GmbH.

DSC05160

Nye partnerskap skaper nye muligheter